måndag 1 september 2008

På 4-filiga motorvägen..

...gasar flanellgubben med skinnväst omkring i sin enorma pick-up med klistermärken på hela baksidan; "No Wolfes" eller "Driver has no less than $20 ammunition". Han glodde ilsket när vi passerade och jag noterade det minst sagt kamoflageinspirerade baggaget.

Man kan titta på mycket när man åker längs 151 från Oshkosh till Madison. Helgen har varit extra lång eftersom måndag var Labor Day och därmed ledig dag för de flesta. Motorvägen blev således extra intressant när alla skulle bege sig hemåt från sina helgutflykter på måndageftermiddag. En annan enorm pick-up som såg ut att ha hur mycket plats som helst för baggage och annat grejs hade som en liten hylla fastmonterad på dragkroken. På den hyllan satt två stora kylväskor fastsurrade.

Den här helgen var det dessutom 100-års jubileum för Harley Davidson i Milwaukee inte långt härifrån. Vi mötte långa tåg av motorcyklar och det såg ju såklart livsfarligt ut när de kör omkring i bar överkropp eller en sladdrig t-shirt. Jag tror aldrig jag har sett nån motorcyklist med hjälm här.

3 kommentarer:

Villa Nybro sa...

Halloj! Kul att följa bloggen så att du inte känns så långt borta. Här i Ösd har det inte hänt så mycket sen du åkte, det har möjligtvis blivit lite regnigare och lite höstigare. Ja just ja, Anders hällde en kopp kokhett kaffe över sitt lår och har fått brännskador, men det var ju inte direkt en rolig nyhet. Kolla in min blogg också på www.villanyboias.blogspot.com. Ha det bra och hälsa Marcus. Kram Cia

Unknown sa...

Hej på dig murris!
Jag känner igen det där och skrockar gott. AC och pick ups. Jag måste erkänna att jag blir helt fashinerad av hur stora de där pick upsen är. Särskilt då de höjer upp dem och kör runt mullrandes som traktors! I Las Vegas såg jag en helt enorm vit en som sänktes ned och fällde ut fotsteg med ett pys när lilla fröken men stiletter skulle klättra upp. Wow!

Många kramar och pussar!

mery sa...

Hola Märit!!!
you should write something in English, please, please!! i know it´s easiest in Svenska, but, it would be great to read your histories. Anyway, have fun in Madison!!
besitos