tisdag 2 september 2008

Sköna skor

Idag köpte jag nya springskor. De är riktiga värstingar som gör att man flyger fram, t.o.m. på asfalt i 3o graders fuktig, klibbig hetta. I usa kan vem som helst drabbas av tjocknoja och nu ska jag prova att springa lite igen efter en hel vår av mystiska benåkommor som t.ex. inflammation i underhudsfettet och rosfeber... Helst av allt skulle jag dock vilja åka runt i bilen och lyssna på sverigetrotters med Afasi och Filthy och blåsa på med ac. Vi tackade vänligt men bestämt nej till Marcus mammas enträgna försök att ge oss en ac. Vi vägrade och deklarerade stolt vår miljövänliga inställning och att ac klarar man sig minsann utan! Nu ångrar vi oss i hemlighet lite grann och står i kallduschen minst tre gånger om dan.

Madison är en väldigt grön och miljömedveten stad säger alla. Eftersom jag är på Nelson Institute for Enviromental Studies så hoppas jag på att få en inblick i hur "miljömedvetna" amerikaner tänker. Ett första intryck jag fått är att man konsumerar sig till ett mer miljövänligt sätt att leva. Jag är ju inte riktigt av samma åsikt så det ska bli spännande att höra mer hur folk tänker.

2 kommentarer:

rÅsa sa...

Ni får köra me KD

Murre sa...

ja vi kor KD med dubbla flaktar.